کابین آسانسور
کابین آسانسور محفظه ای است که مسافر یا بار یا هر دو را در خود جای داده است و جابجا می نماید.کابین آسانسور از سه قسمت عمده تشکیل شده است.
چهار چوب که اصطلاحا یوک آسانسور نامیده میشود که این چهارچوب خود به چند بخش از جمله به یوک بالا(CROSS HEAD)و یوک پایین (PLANKER)تقسیم می شود.
سکو که مسافرین و یا بار بر روی آن قرار میگیرند.
دیواره ها که به عنوان حفاظ بکار می روند.وجود درب برای کابین طبق استاندارد آسانسور برای اغلب کشورها اجباری است.نقش عمده درب کابین حفاظت از مسافرین می باشد تا احتمالا با دیواره چاه بهنگام حرکت کابین برخورد نکنند.
در آسانسورهای کششی ممکن است سیم بکسل ها بطور مستقیم به شاسی متصل شوند و یا پس از پیچیدن به دور فلکه هرزگرد روی کابین یا زیر آن که به یوک متصل هستند،به کابین ارتباط پیدا کنند.
کفشکهای لغزشی یا غلطکی در چهار گوشه کابین آسانسور روی یوکها تعبیه می گردند تا کابین را در طول ریلهای راهنما هدایت کنند.
ساختار یوکهای آسانسور نه تنها از نظر قدرت آن مهم است بلکه تنظیم آن باید به گونه ای باشد که از انحراف به ویژه در هنگام استفاده از کفشکهای غلطکی مصون بماند.انحراف و کج شده یوکها پس از ساخت آنها ایجاد مشکل میکند ولی رفع اشکال فوق هر چند سخت خواهد بود ولی غیر ممکن نیست، و لذا لازم است که اجزا نصب یوکها ازدقت خاصی برخوردار باشد.
بدنه کابین از جنس ورق فولادی بضخامت حداقل ۵/۱میلی متر و کف و سقف آن حداقل ۲میلی متر می باشد ، بدنه بصورت لته های به عرض ۳۰تا۴۰ سانتی متر و به طول ارتفاع کابین ساخته،به یکدیگر پیچ و مهره می شوند.لبه لته ها حداقل به اندازه ۵/۳سانتی متر برگشتهتا ضمن امکان پیچ و مهره نمودن آنها به یکدیگر باعث تقویت بدنه نیز شود.ارتفاع کابین حداقل ۲متر می باشد.ابعاد کابین با توجه به سطح مورد نیاز بار یا نفر از جداول استاندارد استخراج می شود.در آسانسور های خاص مانند:آسانسور خودروبر،آسانسور تخت بر،آسانسور برانکاردبر و یا ویلچر بر ،کابین جهت ورود تجهیزات به داخل آن دارای ابعاد خاصی است که باید رعایت گردد.البته پیش از ساخت کابین باید ابعاد داخل چاه آسانسور کاملا بررسی و اندازه گیری شود.سپس ابعاد نهایی کابین محاسبه گردد.حدفاصل بین بدنه کابین و سطح داخلی دیواره چاه آسانسور حداکثر ۵ سانتی متر و حداقل دو سانتی متر در اندازه گیریها باید مد نظر قرار بگیرد.علت ساخت بدنه کابین به صورت قطعات کوچکتر جهت امکان سهولت نصب و مونتاژآن از داخل چاه می باشد.طبق استانداردEN-81 سقف کابین باید به نحوی ساخته شود که حداقل بتواند وزن دونفر را بدون انحراف دائمی در آن تحمل کند.کف کابین از ورق فولادی است که ممکن است جهت کاهش سر و صدا از مقداری چوب تیز در آن بکار رود .روی کف کابین جهت تزئینات داخل کابین از سنگ گرانیت،سرامیک و یا کف پوشش ضد خش و در کابین های خودروبر از ورق آجدار با نظر معمار طراح یا کارفرما به صورت سلیقه ای استفاده می شود.
بدنه کابین نیز با توجه به کاربری آسانسور می تواند از پوشش های فرمیکا یا استیل رو تخته های MDFتزئین گردد
با سلام و عرض ادب خدمت شما همکار گرامی .
ضمن تبریک نوروز باستانی ۱۳۹۹ ، سالی پر بار همراه با سلامتی را برای شما آرزوندیم بنده هادی قنبری صاحب برند بوشهر لیفت و مدیر عامل شرکت ایمن آسانبر لیان هستم.زمینه اصلی فعالیت ما آموزش آسانسور و پله برقی در سطح گسترده است و بیش از ده سال در این زمینه فعالیت داریم.سایت بسیار خوبی از نظر مطالب دارید.خوشحال میشوم از سایت جدید ما دیدن کنید و نظرات و تجربیات ارزشمند خودتون رو با ما در میان بگذارید.همچنین میتوانیم در زمینه مقاله نویسی و یا همکاری در ممیزی آنها فعالیت خوبی با یکدیگر داشته باشیم.متشکرم از وقتی که گذاشتید.
https://bushehrlift.com
شناسه صفحه مجازی اینستاگرام ما : @bushehr-Lift
با سلام و عرض تبریک سال نو برای شما و خانواده محترمتان
چشم دوست عزیز ( در اولین فرصت )
سپاس فراوان از شما