چیدمان سیلندر آسانسورهیدرولیک عملکرد کناری

چیدمان سیلندر آسانسور هیدرولیک عملکرد کناری سیلندرهایی که در آسانسورهیدرولیک در یک طرف نصب می شوند به طور مستقیم یا غیر مستقیم به کابین آسانسور متصل می گردند در مورد سیلندرهایی که به طور مستقیم از یک طرف عمل می کنند،سیلند در چاه آسانسور و در کنار کابین قرار میگیرد.در چنین حالتی کابین باعث وارد آوردن یک نیروی جانبی روی ریل ها و ساختمان می شود.وزن موجود روی پایه که روی دیوار چاه آسانسور وارد می شود”تقریبا ۱۶۰۰کیلوگرم”استفاده از این روش را فقط برای بارهای سبک محدود می نماید.میزان ارتفاع آسانسور نیز به اندازه طول پیستون،که معمولا۵/۳متر است،محدود می باشد.سیلندر و پیستون کناری غیر مستقیم شبیه سیلندر پیستون کناری مستقیم می باشد به جز اینکه ارتباط بین پیستون و کابین آسانسور از طریق یک سیم بکسل یا زنجیر و فلکه هرزگرد برقرار می شود.در چنین حالتی یک نسبت از۲به ۱در حرکت کابین و جابجایی پیستون یدست می آید.پس به گاورنر و ترمز ایمنی نیاز است.یکی از مزایای این سیستم در مقایسه با آسانسور هیدرولیک با جک مستقیم،عدم نیاز به حفاری زمین برای نصب جک می باشد.برای همین هزینه های آن کمتر بوده ضمن این که خطر روغن ریزی به داخل چاه نیز وجود ندارد.اما از معایب آن می توان به نیاز بیشتر به فضای بالاسری و عمق چاهک و همچنین بزرگتر شدن ابعاد چاه در مقایسه با آسانسور مستقیم مرکزی اشاره کرد.برای ایمنی بیشتر در آسانسور هیدرولیک سیم بکسلی غیر مستقیم کناری سنسورهایی روی سیم بکسل نصب می گردد تا در صورتیکه یکی از سیم بکسل ها “حداقل دو سیم بکسل در این آسانسور باید پیش بینی شده و ضریب ایمنی۱۶باشد”از محل خود خارج گردیده و یا شل شد مدار فرمان آچاهسانسور قطع شده،الکتروموتور پمپ روغن از مدار خارج شود.شیرهای تناسبی در آسانسور هیدرولیک موثرترین روش کنترل حرکت سیلند هیدرولیک بوده،می توان بدون درد سر سرعت سیستم های هیدرولیک را افزایش داده،همواره حرکتی نرم و بسیار دقیق را سر طبقه مورد نظر در یافت نمود.در صورت وجود فضای کافی برای نصب آسانسور هیدرولیک بیش از ظرفیت ۲تن از دو جک استفاده می شود.ترکیب سیلندرهای دوقلو همانند سیلندرهای  کناری تکی می توانند مستقیم یا غیر مستقیم عمل کنند.محدودیت سیلندرهای دوقلو شامل مواردی همچون:افزایش اندازه محور،افزایش هزینه نصب و کارکرد بعلت استفاده از دو جک می توان ذکر نمود.در این نوع از آسانسور هیدرولیک سیلندر و پیستون در دو طرف کابین قرارداده می شوند و به این ترتیب می توان بارهای سنگین تری را در مقایسه با آسانسور هیدرولیک تک جک جبجا نمود.یکی از نکات قابل توجه در این نوع از آسانسور حرکت متوازن جک ها با سرعت یکسان است که در غیر این صورت باعث عدم تعادل کابین در حین حرکت خواهد شد.