واحد تامین فشار آسانسور هیدرولیک
بطور کلی شامل دو نوع می باشد :موتور در بیرون از سطح روغن و یا داخل سطح روغن،در هر دو حالت،اصول عملکرد مشابه یکدیگر می باشد.اجزای اصلی شامل این موارد می شود:تانک یا مخزن روغن،پمپ،موتور پمپ و شیرهای کنترل کننده جریان.
نوع موتور خارج از محفظه روغن به دلیل نصب آسان،این اجزا روی یک شاسی نصب می شوند.نوع دوم که پمپ و موتور در داخل مخزن روغن قرار می گیرند متدوال تر می باشد.شیرها ممکن است داخل یا بالای واحد تانک یا مخزن روغن قرار داشته باشد.واحد پمپ باید تانزدیکترین فاصله ممکن به سیلندر قرار داشته باشد تا از یک انتقال فشار بیش از حد بین سیلندر و واحد پمپ اجتناب گردد.لازم به یاداوری است برای محاسبه سایز شیلنگ یا لوله انتقال روغن سرعت روغن ،در داخل شیلنگ را حدودا۲۰FT/S با افت فشار۰.۵PSI/FT در نظر میگیرند.
ضمنا قابل توجه اینکه در صورت استفاده از شیلنگ لاستیکی در انتقال روغن از پاور یونیت به جک به دلیل تحت فشار بودن آنها به طور متناوب مطابق با کدهای بین المللی هر ۶سال یکبار باید این شیلنگها تعویض شوند و یا مورد آزمایش قرار بگیرند.در مجموعه تامین فشار پاور یونیت شیر فرود اضطراری و پمپ دستی نیز برای کنترل کابین و جابجایی آن در هنگام اضطراری و تعمیرات ،مورد استفاده قرار میگیرد.حداکثر سرعت مجاز در هنگام استفاده از این شیر فرود اضطراری ۲۰FT/MIN می باشد.
پمپ و موتور
موتور تک سرعته ACالقایی،متداولترین نوع موتور می باشد.این موتور معمولا در انواع غوطه ور روی قسمت بالایی پمپ قرار میگیرد در حالیکه در انواع بدون محفظه ممکن است در قسمت پایین قرار داشته باشد.در انواع محفظه دار،موتورهای دارای شاسی باز استفاده می شوندتا از گردش روغن در تمام قسمتهای موتور جهت خنک کاری اطمینان حاصل شود.
این اقدام از نظر هزینه دارای مزایای قابل توجهی می باشد.زیرا باعث می شود که با استفاده از موتورهای نسبتا کوچک،نیروی خروجی بیشتری بدست آورد.با این حال گرمای تولید شده توسط موتور باعث گرم شدن روغن و در نتیجه تغییر مقدار چسبندگی یا روانی آن می شود.
انتخاب موتور الکتریکی و بطور کلی پاور یونیت به عوامل متعددی بستگی دارد مثل:ظرفیت آسانسور هیدرولیک،طول حرکت،سرعت و سیستم تعلیق
Leave A Comment